2010. december 9., csütörtök

Nina stólája



Egy hét nem megfeszített munkája volt tanulságokkal fűszerezve. A mintát itt találtam, és mivel nagyon egyszerűnek és nagyon haladósnak látszott, nekem pedig egy pont ilyen kellett, hát belevágtam. Ercsu írta, hogy Nina ígérte: még tökéletesítik a mintát, erre szerintem is szükség van, a szélek még egy kicsit kidolgozatlanok. De megoldottam ezt a problémát is. (Ez nem a „dicsekvés része” volt, elég egyszerű volt a feladat.) Én nem egy darabból kötöttem, hanem kettőből, és a közepén megint a kötést utánzó öltést használtam, mint a Vénusz stólánál. Szerintem így komplettebb a végeredmény. Szerettem volna rá apró teklagyöngyöket is, de ebbe beletört a bicskám, már a legelején kellett volna erre gondolni, akkor talán sikerült volna. De hát szorított az idő is, hiszen Anyuka 11-én a kisunokája :) szalagavatóján akarja viselni. A fonalválasztásnál fontos volt, hogy valamilyen bézses árnyalat legyen, mert a blúz, amihez Anyuka fogja viselni, alapvetően fekete, de a nyakkivágásnál egy szép kis kendő van rávarrva, ami bézses-barnás árnyalatú. Így esett a választás a Barka Vasárnap Cser árnyalatára, de Zsangyallal megegyeztünk, hogy sokkal inkább natúr puha marcipánmasszára emlékeztet a fonal színe. (A képeken sajnos kicsit sötétebb, mint a valóságban.) Álompuha gyönyörűség; fogok még ilyenből kötni, ez biztos. Csak akkor ijedtem meg, amikor kimostam: egy marék vizes pókhálót tartottam a kezemben egészen megrettenve; gondoltam is, mi lesz ebből a végén??? Stóla lett, szerintem szép. :) Természetesen a tanulság sem maradt el: kisebb tűvel kellett volna kötnöm, akkor még jobban tetszene... Talán egy kicsit túl szellős lett a minta, de a Mamának tetszik, és ez a lényeg. A stóla számokban: 120 g Barka Vasárnap Cser, 7-es tű,  blokkolás utáni mérete kb. 40x190cm, az elkészítés ideje kb. 1 hét + mosás, blokkolás, száradás (nagyon gyorsan száradt).

8 megjegyzés:

  1. Klassz lett nagyon4

    Mi a gond a szélekkel? Beírnám a blogba...

    VálaszTörlés
  2. Na majd szemlét tartok délután. :) Miközben együtt lebontjuk a kesztyűmet. :D
    Logika: ha egyszer élmény volt megkötni, másodjára is csak jó lehet! :D

    VálaszTörlés
  3. Gyönnnnyörűűűűűűűűűűűűűűű!tetszik a színe is! Zsangyal, én a zoknikkal vagyok így :-D

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen, kedvesek vagytok! :)

    VálaszTörlés
  5. Szió :)
    Akkor tegnap már viselte ezt a gyöngyörűséget .)
    Ügyes vagy!
    Most fogok nekikezdeni ... hány szemmel kezdted?

    Szép vasárnapot!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...